Monday, August 08, 2005

HOME OF THE AP KINGS!!

Setelah 48 tahun merdeka...akhirnya anak melayu kita berjaya juga mempunyai taraf kemajuan ekonomi yang sama dgn bangsa lain. Mereka telah berjaya merubah status mereka daripada bekerja makan gaji kepada pemberi gaji kepada orang lain juga.

Kemajuan ini merupakan usahasama kerajaan Barisan Nasional dangan rakyat Malaysia terutamanya rakyat Melayu. Ini harus kita bangga kerana kesenangan mereka juga melambangkan bahawa kita orang Melayu juga mampu melangkah kesetapak lagi ...lebih tinggi ke arah cemerlang, gemilang and terbilang.

STATEMENT DI ATAS MERUPAKAN JIWA PENULIS JIKA DIA PERCAYA SEGALA APA YANG DISOGOKKAN MELALUI MEDIAMASSA NEGARA INI SELAMA 30 TAHUN DIA BERNAFAS!!!

Namun jika kita teliti diri kita sendiri....mereka-mereka disekeliking kita...sedara mara kita...jiran2 kita...masih ada yang merempat di bumi yang mereka panggil tanahairku!

Ada baru2 ini seorg menteri besar negara ini mengelarkan negerinya " Negeri Maju"..sedangkan anak2 melayu di Sabak Bernam ada yang masih tiada bekalan air, tiada jalan berturap ke kemudahan asas...tiada kemampuan utk talian telefon apatah lagi kereta.

Ada lagi anak2 melayu kita di Perlis yang masih terpaksa berhenti sekolah utk bekerja menyara keluarga kerana kesempitan wang! Ada lagi wajah org2 kita yang muncul di siri "Bersamaku" yang kurang jumlah penontonnya berbanding AF3, menelan siput babi sekeluarga kerana kesempitan ekonomi, banyak lagi anak2 muda yang menghiasi lorong2 bandar sambil menyuntik dadah ataupun pil khayal agar tinggi lompatannya semasa di kelab malam nanti.

Ramai lagi org kita masih kais pagi makan pagi biarpun bekerja di bangunan tinggi ataupun jawatannya tinggi namun hutangnya juga membusun. Ramai lagi anak2 muda yang lebih suka menunggang motorsikal di waktu malam minggu sambil menjerit-jeritkan ezkos motornya kerana dia merasakan itu sudah hebat. Di mana bangsa Cina ketika dia ramai2 naik motorsikal itu? Kemungkinan besar dia tokey kedai motorsikal tersebut yang baru diservis petang tadi dengan harga RM 65/=

Sejumlah besar lagi org2 kita di kelantan dan terengganu yang berada di bawah paras kemiskinan....hidup sekeluarga seramai 10 hingga 12 org dibawah satu bumbung sehingga menyumbang sumbang mahram.


Di mana silapnya kita?? Sehingga ada di antara kita menjadi terlalu kaya sementara masih ramai lagi yang tertinggal lagi arus kemajuan.

Saya tidak mengata bahawa kerajaan sekarang gagal menaikkan taraf kehidupan org kita cuma saya merasakan " WE COULD BE BETTER" if the people chosen actually do their job honestly.

Well my two cents...but below are the houses of successful Malay "Entrepreneur"





The gate is gold plated Posted by Picasa


The land itself cost RM5 Million Posted by Picasa


The entire house is estimated to be worth around RM30 million Posted by Picasa


A new house of Syed Azman-another AP King Posted by Picasa


Estimated worth is RM28 million Posted by Picasa


With fixture and fittings-it could spiral up to RM35 Million Posted by Picasa


That's how big the house is... Posted by Picasa



Man....i could get use to this... Posted by Picasa


A helipad in the making! Posted by Picasa

5 comments:

awan said...

your two-cents thought worth more than the price of the banglos.

the first two para is so sickening. bukan saja buta mata, buta hati kot.

Anonymous said...

i lebih interested to comment bout malaysian yg spend 12.6 mil for afundi..but hv 2 think twice b4 type TABUNG2..that's y lebih ramai out there yg idup melarat..so we hv to change malaysian mentality about it..hope ths coming MERDEKA day yg kt will celeb..semua org m'merdekakan org2 ini

Anonymous said...

hear .... hear.... just hope the rakyat will no longer live to eat siput babi...

on the other hand, i heard in Thailand siput babi is a delicacy...

zakzak said...

hmm....
the trend is just like philippine i heard.
memula gap between the have and have not is widening.
next thing the peasant came knocking on your gold plated grilled gate.

Blogger said...

May be but before we hope that the situation become worst, we can act...by acting is voicing our opinion and have an open discussion about it.

Malangnya Malaysian suka create issue tapi lupa bagi penyelesaiannya. Akhirnya mati cam tu aje...