Thursday, July 21, 2005

THE LURE OF MONEY

I submitted a new proposal to our main client the other day. This project will be the biggest undertaking for us, which need to end before Raya and Raya will be the biggest Raya of all.

Insya-Allah, all I wanted to was to make to a living …if along the way, I make extra money..alhamdulilah. To many of us especially Bumiputra get easy money and lost their way because at one time, money was too easy to come buy. Yelah sapa tak mahu duit tapi banyak sangat duit pun mengundang masalah pasal partner pun boleh jadik gaduh pasal dah kelabu mata nampak duit.

Entah, kita pun tak tahu apa depan mata kita tapi kita berusaha sehingga kita mampu. Itu sahaja, yang lain kita tawakal pada Allah SWT pasal rezeki datang dari dia.

Dalam kesibukan mengejar projek agar cepat abis, tubuh aku finally gave away. The exhaustion finally get to me…I have been working practically for 26 days without any time of breaks or weekends. Saturday & Sunday pun pulun….mungkin tu sebab aku jadik letih sesangat. Maka aku tadi terlelap kat ofis selama 3 jam tanpa sedar …letih la sangat!

Hmm..sekiranya dalam kesibukan ini, aku mengabaikan tanggungjawab aku sebagai ketua keluarga, maka bukan aku sengaja…atau melayan kerenah rakan-rakan, bukan apa….bukan aku suka pun tapi aku sememangnya certified workaholics!!

Selagi kerja atau project belum settle…kepala aku sentiasa semak. Jika aku ada free sikit esok, aku spend time laa…malah aku memang bercita-cita nak berehat selama seminggu tanpa bunyi handphone!!

Persoalannya…boleh ker??

No comments: